Разходната норма на Prius Plug-in Hybrid ще бъде малко над два литра, обещават японците. Той ще присъства на щанда на Toyota в Женева успоредно с прототипа FT-Bh.
Тежащият 1420 автомобил отново използва 1,8-литровия бензинов (99 к.с.) двигател на Toyota като основен и спомагателния електромотор (82 к.с.), които гарантират комбинирана мощност от 136 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч за 10,7 секунди. Максималната скорост пък достига 180 км/ч.
Важна в случая обаче е литиево-йонната батерия с капацитет от 4,4 кВт/ч, която позволява на хибридния автомобил да изминава до 25 км изцяло в електрически режим. Когато зарядът и стигне до заложения минимум, Prius Plug-in Hybrid превключва на HV режим и функционира като класически хибрид.
Тази последователност позволява на японците да сведат средния разход до 2,1 литра, а емисиите CO2 – до 49 г/км при заредена предварително батерия. В HV режима Prius Plug-in Hybrid се нуждае от 3,7 литра за 100 км пробег и отделя 85 г/км CO2.
Новият модел на Toyota се зарежда директно от електрическата мрежа и то само за 90 минути, което е рекордно постижение за сегмента. Същевременно новата плъгин технология не се отразява по никакъв начин на пространството в салона, както и на багажното отделение, което побира 443 литра.
Продажбите на новия модел в Европа започват това лято.