IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda планира хибрид с роторен двигател

Новият модел ще се появи на пазара още през 2013 година

Mazda планира хибрид с роторен двигател

Компанията Mazda планира още през следващата година да пусне в производство нов модел с роторен двигател, който ще бъде част от хибридна система и ще се използва за зареждане на акумулаторите. Това заяви шефовът на японската фирма Такаши Яманучи по време на изложението в Москва.
Mazda планира хибрид с роторен двигател
В момента японците не произвеждат автомобили с такъв мотор. Последният модел с подобна конструкция бе спортното купе RX-8, което бе спряно от производство през 2012 година. Причината за подобно решение бе, че двигателят не отговаряше на статдарта Euro5.

Яманучи съобщи, че в началото новият модел ще се появи само на пазара в Япония. Той обаче отказа да съобщи дали използваният двигател е напълно нов или е преработка на някой от досега съществуващите.

Шефът на Mazda обаче е категоричен, че използването на роторен двиигател в хибриден автомобил най-добре ще разкрие потенциала на такъв мотор. Яманучи допълни, че докато е начело на компанията, тя ще развива роторни агрегати. Той е уверен, че инженерите на Mazda ще се справят с най-големите пробеми на тези двигатели – високия разход на гориво, слабия им въртящ момент и несъответствието със съвременните екологични стандарти.
 

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    пределно ясно е защо искат да го слагат - ванкела е по-лек, по-евтин и с по-ниско КПД от буталните - значи е перфектен като рейндж-екстендер - ще го ползваш само когато закъсаш за ток. затова ауди направиха прототип с него одавна, въпреки че нормално не го ползват.
  • #19
    0 rate up comment 5 rate down comment
    NikeX ( преди 11 години )
    "...нов модел с роторен двигател, който ще бъде част от хибридна система и ще се използва за зареждане на акумулаторите."Реално къф е кяра от тоя мотор? Ако ще го слагат да го слгат без тия батерии, иначе и обикновенна "печка: да сложат пак ще върши работа.
  • #18
    4 rate up comment 4 rate down comment
    де.бил ( преди 11 години )
    Някой от псевдоинженерчета ще ми каже ли какъв е икономишеският ефект за потребителя от днешните хибриди. За вредни емисии не ми пука това са приказки за ***.
  • #17
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Anonimen ( преди 11 години )
    Да сигорно е така и сигорно ще го наложат, както и сигорно в бъдеще ще живеят хора на Марс!. Да но колите са успяли да се наложат сравнително бързо, както и Toyota, успя да прокара хибридите за 10-15 години. А ванкеловият двигател е изобретен през 1957 г., а Мазда, пуска първата Рх7 през 1978г.
  • #16
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Те и хибридите до преди няколко години,късогледите *** ги обявяваха в какво ли не и им се подиграваха.Правеха измислени тестове,за да докажатколко са неефективни,а в един момент се получи така,че хибрид е 3-ти по продажби автомобил в света и всички автомобилостроители се мъчат да направят ефективен такъв.Така е било и на времето.Кочияшите са се подигравали на тези с първите автомобили,които са били по-бавни от конските впрягове,но нещата са се обърнали.И с ванкела ще стане така,помни!
  • #15
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Той роторения двигател е толкова добър и има толкова голям потенциал, че в момента няма друг авто производител освен Мазда, който да го разработва, произвежда или вгражда в колите си. Но това е нормално просто от Мазда, са се хванали за ванкеловия двигател като "удавник за сламка". Ако го нямаше ванкеловия двигател и копието на английски родстер Мх3 кой щеше да е чувал или да пише и интересува от безличните мазди!!!. Това е единствения начин на Мазда, да покаже на света , че все още съществуа
  • #14
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не, че са ми любими Мазда ама не е и като да не ги харесвам, но ванкеловия двигател е пълна безмислица, наливат пари в бездънна яма! Ще се осъзнаят все някога, че всичко това е било загуба на време както вагините се усетиха най-накрая, че помпа-дюза не става за нищо, ама ще е късно вече...
  • #13
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    Ела да те запозная с приятелката ми и да видиш дали се интересува от колата? Грам не и дреме! А това, че на теб само ти връзват заради колата, ако имаш такава си е твой проблем! Аз си купих тази кола за КЕФ! ЗА КЕФ!
  • #12
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Доказателство за това,което говоря са хибридите на Тойота.Те ползват цикъла на Аткинсън,който,както се знае не може да предостави голям въртящ момент и мощност на ДВГ,но пък и не му трябва.Другите се мъчат да правят хибриди с нормални ДВГ,но естествено не им се получава.Задавате ли си въпроса защо.Едно от многото неща е точно ДВГ.Мазда са на прав път,че не се заблуждават,като другите и правят нещо много интересно-хибрид с ванкелов двигател.Поздравление за начинанието и съм сигурен,че ще успеят!
  • #11
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ванкела е чудесен мотор за хибрид според мен.На хибрида не му трябват висока мощност и въртящ момент,а двигател,който да върти генератора и когато трябва да помага в задвижването.Мощността и въртящия момент хибрида си ги получава от електродвигателя,а не от ДВГ.На ДВГ му трябват само обороти и да е икономичен.Ванкелите е вярно,че не са твърде икономични,но и не са големи лами.Разхода е идентичен на бутален ДВГ с идентична мощност.Сигурен съм,че от Мазда ще направят уникален хибрид.