В момента на пазара почти няма друг SUV модел, който да се радва на толкова голяма популярност. Вероятно това се дължи на комбинацията от добра изработка, просторен интериор, добър комфорт и пъргава водимост.
Нашият продължителен тест за пореден път доказа, че Audi Q5 Quattro е един от най-надеждните представители на своя клас. След 100 000 изминати километра, редакционният ни SUV модел продължаваше да бъде като нов. Ако не броим подменения бутон за нулиране на дневния километраж, автомобилът не показа никакви дефекти. Останалите клиенти на Audi също са преобладаващо доволни от модела. Трябва обаче да се има предвид, че цените на вторичния пазар си остават доста високи.
Двигател: Около 90 процента от купувачите на Audi Q5 избират дизелов двигател. На най-голямо търсене се радва представеният през 2008 година двулитров мотор със 177 к.с. Няколко месеца по-късно се появи неговият дериват със 143 к.с., който обаче е по-скоро рядко явление. Особено атрактивен вариант е трилитровият TDI с 240 к.с., който в комбинация със седемстепенната трансмисия с два съединителя осигурява спортни динамични показатели, но и сравнително висок разход от минимум 9,5 л/100 км. Култивирани, но лакоми за гориво и рядко срещани са бензиновите 2.0 TFSI със 180 или 211 к.с. и шестцилиндровият Audi Q5 3.2 FSI. Повечето употребявани Q5 разполагат с двойно предаване с централен Torsen диференциал, но от 2011 година Audi предлагат 2.0 TDI и само с предно задвижване.
Каросерия: Въпреки надлъжно монтирания си двигател, 4,60-метровият SUV предоставя достатъчно място за удобното пътуване на трима души на задните седалки. Обемът на багажника възлиза на 540 литра. Който поръча Audi Q5 с многофункионална задна седалка, получава възможност за сгъване и надлъжно регулиране.
Изработка: Audi Q5 не си позволява почти никакви пропуски нито по отношение на качеството на материалите и изработката, нито при надеждността. Каросерията е напълно поцинкована.
Безопасност: Освен осемте въздушни възглавници, за сигурността допринасят и многобройни асистиращи системи (опция). Без съмнение, принос в тази насока има и двойното предаване.
Ходова част: Без значение дали е оборудван със серийните или адаптивни амортисьори, Audi съчетава добър комфорт с чевръсто пътно поведение. Още по-динамично, но и доста по твърдо и поради тази причина не за всеки вкус е спортното окачване S-Linе.
Кой двигател ви препоръчваме
Икономичните и мощни мотори 2.0 TDI хармонират най-добре с автомобила. Още базовият двигател със 143 к.с. осигурява добра динамика, а вариантът със 177 к.с. напълно логично е още по-темпераментен и има среден разход около 8,5 л/100 км. Доста по-лаком (над 12 л/100 км среден разход по време на нашия продължителен тест), но все пак доста по-култивиран и още по-мощен е бензиновият 2.0 TFSI (180/211 к.с.).
От коя година да е моделът
SUV моделът е на пазара от 2008 година и впечатлява с добро качество на изработката, високо ниво на надеждност и модерни, култивирани задвижващи агрегати. През 2009 година палитрата се разшири с базов дизелов мотор със 143 к.с. Фейслифтът е от 2012 година, а цените като цяло са доста високи.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Отделни линии на оборудване няма, затова пък асортиментът от опции е огромен. Audi Q5 е серийно екипиран с климатроник, радио със CD, електрически прозорци и релси за багаж на покрива. Асистентът при паркиране е добра инвестиция. Ако често шофирате нощем или просто карате много по магистрала, добре е да намерите Q5 с ксенонови светлини и адаптивен темпомат. Спортната кормилна уредба е нещо, от което спокойно може да се лишите.
Каква е цената
Високото качество и добрата надеждност обуславят слабото обезценяване на Audi Q5. SUV си остава доста скъп на вторичния пазар. Тригодишен модел 2.0 TDI Quattro със 177 и около 50 000 километра пробег струва приблизително 30 000 евро.
Колко е надежден
Експертите на Dekra твърдят следното: С модела Q5 Audi определено постигнаха голям успех, който се позиционира на трето място по надеждност в SUV класа.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили